De ce offline cand e mai fun online?
Experienta (posibil disruptive) cumparaturilor in online, cu Streams.live
Experienta la cumparaturi poate fi, de multe ori, obositoare si agasanta. Foarte multe produse, promotii, agitatie in magazin si, la final, parca tot nu ti-ai luat ce iti trebuia, de fapt. Decizii, decizii, decizii. De multe ori mi-as fi dorit ca experienta de cumparare a unor haine noi sa fie mult mai rapida si informata, insa nu am apelat niciodata la un asistent de cumparaturi. Asa am auzit de streams.live, o solutie de cumparaturi online live si am vrut sa aflu povestea ei. Am avut o discutie faina cu Mihai Dragan, COO la Oveit, pe care l-am intrebat cum si pe cine ajuta streams.live.
"Din datele pe care le avem Streams.live ajuta la activarea unui grup de cumparatori care isi doresc mai multe optiuni de cumparare si au nevoie de mai multe detalii despre produs decat poate oferi formatul clasic. Credem ca solutia de live shopping poate ajuta atat la cresterea numarului de cumparatori precum si un cos mai mare de cumparaturi online."
Solutia se situeaza la granita dintre conceptele de "sustaining innovation" si "disruptive innovation", personal o consider mai apropiata de cea din urma. Tinteste crearea unei piete noi, care poate recruta consumatori noi sau ii poate "upgrada" pe cei traditionali. Cert este ca aceasta solutie poate crea "disruption" pentru jucatorii traditionali din offline, oferind o experienta de cumparare completa.
Platforma pare o solutie ingenioasa si pentru influencerii din social media, care pot, astfel, sa "propuna" comunitatilor lor o experienta interactiva de alegere a unor produse, ceea ce duce la o sursa de venituri suplimentara. Mihai a punctat cat de importanta este intelegerea corecta si aprofundata a nevoilor clientilor, fie ei consumatori finali sau influenceri.
"Din perspectiva noastra rezolva doua probleme ale consumatorului final. Prima este aceea de a descoperi produse noi, utile, interesante. In momentul acesta majoritatea magazinelor sunt prinse intr-o "cursa a inarmarii" cu cat mai multe produse. Din pacate, utilizatorul nu poate decide in mod real atunci cand are in fata mii, poate zeci de mii de produse, in aceasi categorie. Aici, rolul de asistent la cumparaturi este preluat de influencer/adviser. A doua nevoie majora este aceea de experienta a produsului. Cu totii stim ca ca alegerea unui produs nu se poate face aproape niciodata pe considerente reci, logice. Este mereu impinsa de la spate de simturi si emotii. Live shopping-ul este cea mai apropiata versiune a cumparaturilor online de experienta fizica, in acest moment.
Din perspectiva influencerului, observam ca Streams.live deschide o noua cale de monetizare ce ne asteptam sa fie mult mai avantajoasa pentru un grup special de influenceri. Acestia sunt acei influenceri realmente pasionati si informati de un anumit domeniu. Sunt influencerii cu comunitati nu neaparat mari, dar foarte apropiate de ei. Sunt influencerii ce se documenteaza foarte bine despre produsele pe care le prezinta, pot discuta live cu audienta lor si sunt empatici."