

Fire Phone a fost primul telefon smart dezvoltat de Amazon si produs de Foxconn, lansat de Amazon in 2014. Fire Phone a avut o viata foarte scurta, fiind oprit la productie un an mai tarziu, si a reprezentat unul din proiectele esuate ale Amazon. Principalele motive au fost pretul prea mare, caracateristicile sale (in mare parte prea sofisticate si inutile pentru clienti) si sistemul de operare Fire OS, incompatibil cu mare parte din aplicatiile traditionale, precum Google Maps. Amazon a pierdut aproximativ 170$ de milioane, insa a existat si un lucru bun pentru compania americana: revigorarea Alexa.Alexa este un program de AI, sub forma unui asistent virtual. Acest program era incorporat in Fire Phone, iar cand acesta a esuat, Amazon a decis o noua “casa” pentru Alexa, in boxa “Echo”. Aceasta integrare a transformat banala boxa “Echo” intr-o boxa smart, ceea ce a adus claritate clientilor in ceea ce priveste “value proposition” dar si un nou produs, usor de utilizat. Daca ar fi ramas integrata in Fire Phone, Amazon ar fi “jucat” alaturi de alte companii consacrate, precum Microsoft, Google sau Apple. Integrata in Echo, Amazon a reusit sa pozitioneze clar si solid Alexa, reusind sa devina un produs de baza pentru Amazon.
Un esec poate duce la succes - FirePhone, de la Amazon
Netflix a fost fondata in anul 1998 de catre Reed Hastings si Marc Randolph, intr-un mic orasel din California. Putin context. La acea vreme, multi clienti voiau sa vada ultimele aparitii cinematografice, imediat cum acestea erau disponibile pe video. Asta inseamna un efort logistic important pentru magazinele de inchirieri de casete video (la acea vreme Blockbuster era lider detasat), efort care in maxim o luna devenea inutil, majoritatea reusind sa vizioneze filmul.Reed Hastings a spus ca ideea Netflix a plecat de la o amenda de 40 de dolari pe care a primit-o pentru ca a inchiriat filmul Apollo 13 de la Blockbuster și l-a returnat cu sase saptamani intarziere. Intr-o zi, in timp ce se antrena la sala, furios de amenda primita, si-a propus sa gaseasca un serviciu care sa ii permite sa comande un film online si sa il primeasca prin posta. Auzise de o noua tehnologie, care se afla la inceput pe piata, DVD-ul. A decis sa cumpere cateva CD-uri, le-a pus in plicuri si si le-a trimis prin posta. Le-a primit in conditii foarte bune, acasa, in cateva zile. Asa i-a venit ideea de a trimite dvd-uri cu filme, prin posta. Era o tehnologie extrem de noua pe piata, insa Reed a simtit potentialul ei. Reed a listat DvD-urile in mai multe retele de magazine la nivel national, si a introdus un sistem mai usor de inchiriat (rental fee si late fee). Si-au dat seama ca nu mai aveau un avantaj competitiv atat de mare fata de Blockbuster, si asa au introdus ideea de abonament unic “all-you-can-have”.